måndag 11 januari 2010

Mailkonversationer

Robert får äran att göra ett gästinlägg:
Jag har fått den stora möjligheten att gästblogga på Veronicas blogg. Vi har jobbat på Hägglunds några år och skickat ett ganska stort antal mejl till varandra. De flesta mejlen består av en fråga om den andre vill äta lunch i restaurangen. Men många är ganska roliga. Jag tänkte lägga ut några av dessa konversationer här i Veronicas blogg. Vi börjar med denna från påsken 2007 där vi visar upp våra poetiska sidor:

Veronica 2007-04-03:
Ska du äta påsktallrik imorrn? Jag funderar på det, det är väl typ samma som jultallrik antar jag… Inte så speciellt, men man måste ju nästan fira att det är påsk!

Rimma på ost men du får inte säga prost
Lös mitt problem och du ska få ett emblem.
Upp och nicka – sockerdricka
Katten, musen – tiotusen
Jag är så less, funderar på att skicka ett mess.
Till vem då, jo, till en som liknar en stortå
Fast jag har slut på batteri – fan också.

Robert 2007-04-04:
hahaha... du är ju fan sämre än mej på att rimma...
Mitt favoritrim är ”stortå - också”
Är du fortfarande sugen på påsktallrik?
Jag äter gärna det för min matlåda är från i måndags och den har stått utanför kylen i minst 24 timmar... inte bra..

En dikt:

Jag är trötter
Och fryser lite om mina fötter.
Jag skyller på katten
Och månen som var full hela natten.
Men nu har jag fått kaffe med sockerbit
och är beredd att börja med mitt order-slit.
Nu ser jag fram emot påsken den sköna
och hoppas jag får mej lite höna.

HAHahahhaahah... jag är så jävla rolig.

Veronica 2007-04-04:
Ja, jag vill ha påsktallrik!
Din dikt var faktiskt rolig! Haha!

Ich bin hungrig, du muss geben hier tidigare än 12, typ kvart i!


Robert 2007-04-04:
Si si si.... jag kommer una kvarta to twelva.

1 kommentar: