fredag 24 juli 2009

5 dåliga och 5 bra saker med Shanghai

Dåliga saker:
1. Trafiken - det är sjukt mycket trafik! Bilar/mopeder/bussar/cyklar är exakt överallt. De kommer från alla hörn och kanter, de kör på trottoarer, i fel fil, i motsatt körriktning.
2. Lukten - det luktar avgaser, sopor, avlopp och avgaser igen.
3. Maten - allt smakar exakt likadant, jag spyr snart om jag måste äta mer kinamat. Dessutom är jag inte så sugen på att äta ankfötter med ben och sköldpaddor med huvud och skal.
4. Sängen - de har stenhårda sängar. Det är som att ligga på ett stengolv.
5. Språket - inte många kan prata engelska så det är svårt att göra sig förstådd.

Bra saker:
1. Shopping - det är billigt.
2. Shopping - det är billigt.
3. Shopping - det är billigt.
4. Shopping - det är billigt.
5. Shopping - det är billigt.

4 kommentarer:

  1. ... ja det kallas shopping!!... jag såg helt galet snygga skor igår men i fel storlek så det får bli att checka av alla skobutiker på söndag då stora shopping slaget står för shopping galna svenskor... herregud jag måste köpa en väska så jag kan frakta hem allt!! //Mia

    SvaraRadera
  2. Kolla om du hittar en skinpaj till mig, midjekort och slät

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa hu det vekligen är!

    SvaraRadera
  4. Sköldpadda med skal lät ju som en höjdare. /Sara E

    SvaraRadera