tisdag 4 augusti 2009

Böcker

Jag har nyss läst ut Mig äger ingen av Åsa Lindeborg. Rekommenderar! Den handlar om henne och hennes alkoholiserade pappa. Humoristisk, kärleksfull, rörande, sorglig, allt på samma gång.

"Pappa sa att vårt fönster var som lucka 24 i en adventskalender. Han drömde om att folk gick förbi huset, tittade upp mot lägenheten och tänkte att där måste det bo ett duktigt fruntimmer. - Jävlar vad förvåndade dom blev, kärringarna, om dom fick höra att här bor inget fruntimmer, här bor härdarmästare Leif Andersson!"

Nästa bok blir Anne Franks dagbok. Jag har läst den en gång för väldigt länge sen, tänkte att det är dags att läsa den igen.

By the way, det här är den roligaste bokrecension jag någonsin sett/hört, Jens Lapidus - Snabba Cash:
http://www.youtube.com/watch?v=d1uqogHQrD4&eurl=http%3A%2F%2Fschulmania%2Eblogspot%2Ecom%2F&feature=player_embedded

Jag hoppas verkligen inte att hon menar allvar! Fast efter att kollat in hennes blogg så tror jag tyvärr att hon är allvarlig. Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar