fredag 21 augusti 2009

Rosa resor

En barndomskompis till mig har startat ett företag - Rosa resor - som ska sälja paketresor till tjejer. Första resan bär iväg till Frankrike och innehåller bland annat champagneprovning och shopping. Kolla in hemsidan: http://www.rosaresor.se/
Jag tycker att det är en riktigt bra idé och hoppas att det kommer gå jättebra för henne!

Jag läste en artikel om företaget idag på aftonbladet.se där man har gjort en intervju med henne som är helt OK. Men, efter artikeln kommer en krönika skriven av Terri Herrera med titeln "Varför skulle jag vilja resa med bara tjejer?" och menar att detta är "tjejchauvinism". Men alltså herregud, kan man inte få göra saker med bara sina tjejkompisar? Jag skulle inte bry mig ett dyft om det fanns grabbresor. Om man nu inte vill åka för att bara umgås med tjejer så behöver man ju inte åka. Mer än så behöver det ju inte vara, fattar inte hur man orkar bry sig. Lägg krutet på något viktigare.

Fast jag antar att man som nystartat företag måste tänka att negativ publicitet också är publicitet. Lycka till Lisa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar