söndag 9 augusti 2009

Grymt bra helg!

Jag har haft en fantastiskt underbar helg! På fredagkväll var det kräftskiva. På lördag hade jag och mina finfina vänner hyrt en stuga på campingen på Kerstins udde i Trehörningsjö. Vi brukar försöka hitta på något allihopa åtminstone ett par gånger per år. Det brukar vara lite klurigt att hitta datum som passar alla men ibland så!
Vi hyrde tandemcyklar, vi badade, vi åt, vi badade vedeldad bastu och hoppade i plurret, vi fixade ett dansgolv i stugan där vi sjöng för kung och fosterland till oh mama med Lili & Susie, Rara söta Anna med Ronny & Ragge och diverse andra kunglåtar.

En man på campingen gav oss några visdomsord som jag tänkte dela med mig. Han var där på kusinträff och jag och Karin var ju absolut tvungen att gå och hälsa på våra grannar. Jag tror inte hans kusiner var fullt så roade men men... här är visdomsorden i alla fall:
Nummer 1: Ni har alla möjligheter i världen, ta vara på dem.
Nummer 2: Hela livet är en skola, tänk på det.
Så nu vet ni det, han bjöd även på en väldigt god grillad körv med bröd. Mera sånt!

Om ni inte har varit på Kerstins udde by the way så rekommenderar jag alla att ta en tur dit, en idyll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar